20 June 2015

TRANSFORMATION - HOUSUISTA HAMEEKSI

Tyypit, miten menee? Musta ei täällä blogin puolella ollakaan kuultu nyt hetkeen... Lomailu on mun osalta ollut aikamoista menoa. Rentoutua olen kyllä saanut, mutta koneella oleskeluun on ollut mahdotonta löytää aikaa. Äh, bloggailu on musta niin ihanaa, että ihan harmittaa kun sitä ei oo nyt ehtinyt tekemään samalla energialla. Mutta ei siitä sen enempää. Nyt oon back ja täynnä puhtia!

P6070099

Mut hei... mikäs se päivän aihe olikaan? Niin joo tää asu ja hame!
En oo ikinä ollut mikään ns. "käsityöläinen". Muistot peruskoulun kässäntunneista ovat kuitenkin lämpimiä. Tykkäsin aina kässästä, mut en mä ikinä mikään luokan tähti siinä ollut. Tein oikeastaan vain, mitä opettaja sanoi. Töistä tuli aina suht siedettäviä. Mitään kovaa tai palavaa kiinnostusta ei mulla käsitöihin kuitenkaan ikinä ollut. Ja se luonnollisesti myös taisi paistaa mun työnjäljestä. Nyt välissä on ollut muutama vuosi ilman kosketustakaan neulaan, lankaan tai ompelukoneeseen. Aika on varmaan tehnyt tehtävänsä. Keväällä mulle nimittäin tuli jäätävä himo ottaa kone taas pitkästä aikaa esille ja surauttaa jotain uutta vaatekaappiini...

Päätin aloittaa mun kässäuran helpoimmasta päästä ja tyydyin tuunailuun. Mulla on lojunut jo pidemmän aikaa kaapissa yhdet vanhat farkut, jotka ostin kirpparilta joskus aikaa sitten eurolla. Plääneissä oli jo silloin tuunailla niitä jotenkin, mutta kas kummaa. Niin ne vain jäivät kaapin pohjalle pölyttymään. Nyt lomien alkaessa ryhdyin vihdoin tosi toimiin. Muunsin housuista hameen!'

P6070011

P6070182
P6070094

P6070123

P6070112

P6070029
Trench: H&M / Top: TopShop / Skirt: 2ndhand & DIY / Shoes: Adidas

Tollasta "vajaan midin" pituista farkkuhametta oon halunnut jo jonkin aikaa, mutta sopivaa ei kaupoista ole tuntunut löytyvän. Tästä syystä olen ehdottoman iloinen, että mun räpellys onnistui! Sain jotain toivottua vaatekokoelmaani ja vieläpä itsetehtynä. Kirsikkana kaukun päälle tää vaate rasitti kokonaisuudessaan lompakkoani vain eurolla. Että olikin hyvä fiilis, kun tää vaate valmistui, hihii.

Mitäs tykkäätte? 

No comments:

Post a Comment

Kiitos kommentistasi ♥ se ilahduttaa